Tudnivalók Dániáról

1. Érkezés és távozás

A bérleti szerződés tartalmazza a nyaralóház mikortól foglalható el és mikor kell elhagyni. Ezen időpontok minden esetben érvényesek. Amennyiben nincs más megadva, az elutazásnak 10:00 óráig meg kell történnie. A kulcs csak az eredeti bérleti szerződés felmutatása ellenében vehető át.

Kérjük vegye figyelembe, amennyiben a megadottnál korábban érkezik meg nyaralóházához, a kulcsot csak a megegyezett időponttól veheti át.

2. A nyaralóház mérete és berendezése

A leírásban szereplő négyzetméter mindig a külső falméretet jelenti, a belső falméret 15 % -kal kevesebb. A legtöbb nyaralóház saját tulajdonú, ezért a tulajdonos személyes ízlése és lehetősége szerint van berendezve. Kérjük vegyék figyelembe, hogy a nappali gyakran tágas, de a hálószobák legtöbbször kicsik. Az újabb nyaralóházaknál nem várható el, hogy minden személy részére egy szekrény álljon rendelkezésre. A konyha felszereltsége szintén egyedi, de a házban a megengedett létszámnak megfelelő edényzet és felszereltség van. Ágynemű, törölköző, asztalterítő, mosogatórongy, tisztítószer, papírtörlő, WC papír stb. nem tartozik a nyaralóházhoz, kérjük vigyék magukkal. Ágynemű az adott szerviz irodában bérelhető. Párnák és takarók a megengedett személyek számának megfelelően állnak rendelkezésre. Ha a leírásban kerti bútor szerepel, rendszerint 1 asztalt, 4 kerti széket jelent. Napozóágy, párnák, illetve napernyő nem tartozik a felszereltséghez. Néhány nyaralóház rendelkezik minőségi kerti bútorral, kérjük itt vegyék figyelembe a leírásban szereplő szimbólumot.

3. Felújítás

Ha a leírásban egy felújítási év szerepel, nem azt jelenti, hogy az egész nyaralóház felújításra került. Ez vonatkozhat egyes helységekre, pl. fürdő vagy a konyha.

4. Hálószobák/ágyak/fekhelyek

Sokszor a nyaralóházakban az ágyak kicsik kb. 70/85 x 180/190 cm. A matracok sokszor szivacsból vannak. A galéria, meredek létrán elérhető nyitott tetőtér, dőlt falakkal és földre tett matracokkal

(felnőttek / idősebb vendégek részére nem ajánlott, de nagyobb gyerekeknél kedvelt). A melléképület

(Annex) különálló kis épületet jelent, ami gyakran nem fűthető. Gyerekágy ( 0-3 éveseknek) előre megrendelhető, ha nem tartozik a nyaralóház felszereltségéhez (leírásban szerepel), hozzávaló ágyneműt és huzatot vinni kell.

5. Fürdőszoba/WC

A fürdőszoba legtöbbször a célnak megfelelően kicsi. A zuhanyzók szokás szerint zuhanyrózsával és lefolyóval vannak kialakítva. Sokszor a meleg víz ellátást egy bojler (50 l.) látja el, ami körülbelül egyszeri zuhanyzásra elegendő. Rendszerint a nyaralóházak szennyvíz derítővel rendelkeznek, ezért kérjük ne dobjanak pelenkát, vattát, betétet stb.a WC-be.

6. Pezsgőfürdővel és/vagy úszómedencével rendelkező nyaralóházak (belső- és külső medence)

A nyaralóház foglalásánál az érkezés előtt legalább 3 nappal a belső medence 24-25 ºC-ra fel van fűtve. A medencében vagy a whirlpool-ban sampont vagy szappant sohasem szabad használni. A külső medencék körülbelül június 15-től augusztus 31-ig használhatóak időjárástól függően. Ezen időszakon kívül víz nélkül lehet a medence. Kérjük vegyék figyelembe, a külső medencék rendszerint nem fűthetők, de a levegő hőmérsékletétől a víz felmelegszik.

A medence ellenõrzését rendszeresen végzik a tartózkodás alatt.

Spórolási tippek medencével rendelkező házak esetén (belső medence):

  • A medencehelyiség ablakait és ajtóit tartsák zárva
  • Ha a medence használaton kívül van, használják a megfelelő lefedést
  • A padlófűtést állítsák állandó hőmérsékleti szintre, kerüljék annak fel- és leállítását
  • Amennyiben nem használnak egy helyiséget, az ajtókat tartsák zárva és állítsák a fűtést kb. 5ºC-ra.
  • Kérjük ne kapcsolják ki a páraelszívót, mert magas lesz a helységben a páratartalom.

Folyamatosan működő pezsgőfürdő: folyamatosan működő pezsgőfürdővel rendelkező nyaralóházak esetén a medencét az odautazás előtt töltik fel vízzel. Amennyiben Önök már az odautazás előtt biztosan tudják, hogy nem fogják a pezsgőfürdőt használni, kérjük ezt az energiatakarékosság érdekében előre jelezzék a szervizirodának.

7. Televízió, szatellit-berendezés/parabolaantenna, internet

A TV-vel rendelkező nyaralóházaknál DR1 és a dán TV2 adókat lehet fogni. Az adás minősége területenként változhat. Szatelit / parabola antenna esetén legtöbbször német nyelvű adók és más külföldi grátisz adók vannak beállítva. Szatelit / parabola antennát a bérlő nem állíthatja be. Internet / szélessáv több lehetőséggel csatlakoztatható ( kábel, Wimax, Glasfaser, 3Gx DSL stb.), különböző előnyökkel és határokkal. Az internet szolgáltatást a háztulajdonos és a NOVASOL biztosítja, ezért a korlátolt sebességért, gyenge kapcsolatért nem vonható felelősségre. Néhány nyaralóház rendelkezik saját számítógéppel, ezért nem minden esetben csatlakoztatható saját gép. Ha az internet szolgáltatással kapcsolatban kérdése lenne, kérjük hívja szerviz irodánkat.

8. Ingatlan/megközelítés

A nyaralóház területe sok esetben természetes terület, ezért a megadott telek egésze nem mindig használható. Ez lehet erdő, mező-és homokos terület, magas fűvel benőtt rét, ahol a természet érintetlen maradt.

Kérjük vegyék figyelembe, hogy az újonnan épült nyaralóházaknál a telek valószínűleg még nem azonnal füvesített, parkosított stb. és a bejárati út még nincs teljesen kész. Amennyiben a leírásban szerepel, hogy a terület bekerített, nem azt jelenti, hogy kerítéssel körbe van véve és az állatok szabadon kötél nélkül lehetnek.

9. Távolsági adatok

Minden távolsági adat, becsült légvonalban megadott távolság a telektől a következő tengerpartig ( tenger, fjord, folyó, tó) és kizárólag tájékoztató jellegű. Ez nem mindig a következő strand vagy fürdési lehetőség. A bevásárlási lehetőségnél megadott távolság a következő boltra vagy bevásárló központra vonatkozik.

Kérjük vegyék figyelembe, hogy egyes üzletek csak a főszezonban tartanak nyitva, ezáltal a távolság szezonon kívül eső időszakban hosszabb lehet. NOVASOL egyes üzletek vagy éttermek zárva tartásáért nem vonható felelősségre.

10. Kaució

Amennyiben a leírásban, illetve a bérleti dokumentumokban másképp nem szerepel, az érkezéskor kaució kerül felszámolásra, melynek mértéke a nyaralóház fajtájától és méretétől függ, valamint az a bérleti dokumentumokban is feltüntetésre kerül. A kaució visszafizetése rendszerint távozáskor történik. A lila villám-szimbólummal jelölt nyaralóházak esetén a fűtési költséget az ár tartalmazza, a piros villám-szimbólum esetén, utazási időszaktól függően a fűtési költség térítendő. A fűtőolaj, víz, gáz, áram stb. fogyasztási költségei, illetve esetleges károk az elutazáskor a kaucióból kerülnek levonásra. Amennyiben az említett költségek meghaladják a kaució összegét, azok további elszámolási díjként kerülnek kiszámlázásra. Kérjük vegyék figyelembe, hogy fiatal csoportoknál a kötelezõ kaució mértéke 475,- EUR/fõ összegig is megemelhetõ, tekintettel a nyaralóházban megengedett maximális létszámra, függetlenül attól, hogy ténylegesen milyen létszámú foglalásról van szó. Karácsony és Szilveszter idején ez az összeg 100,-EUR/fõ. Fiatal csoport alatt legalább 6 fõt értünk, akik ténylegesen 21 év alattiak. Ebben az esetben a végtakarításért, mint kötelezõ szolgáltatásért extra felár is felszámolható.

11. Változó jellegű fogyasztási költségek/fűtés

Azokban a nyaralóházakban, ahol a bérleti díj a rezsiköltséget nem tartalmazza és nincsen aprópénzautomata sem, ott a kulcs átadásánál az áramfogyasztásra vonatkozó lap kerül átadásra vagy az már a nyaralóház észrevehető pontján el van helyezve. Az áramszámláló nem mutat töredék egységet, így a számláló egy KWh számol. Esetleges piros egységek is egész KWh –t jelentenek. Elutazás után az iroda munkatársa olvassa le a számlálót, ez a leolvasás képezi a fogyasztott árammennyiség alapját, ami kiszámlázásra kerül. A házat november 1 és március 31.közötti időszakban röviddel az érkezés előtt 15 fokra felfűtik, kizárólag akkor, ha a foglalás az érkezés előtt 3 nappal megtörtént. Minden belső-és külső medence fűtve van. Ez a magas színvonalú házaknál van, ezért itt a medence fűtéséért extra rezsiköltséggel kell számolni. ( áram, fűtőolaj ). Az ár függ évszaktól, vízhőmérséklettől és a medence nagyságától. A nyaraló beköltözésekor a medence kb.24 fokos. ( ez azonban nem vonatkozik azokra a foglalásokra, amelyek az érkezés előtt kevesebb mint 3 nappal történtek ) Külső medencéket elsősorban kb. június 15. és augusztus 31.között lehet használni, ezen időszakon kívül előfordulhat, hogy a medence nincs vízzel feltöltve.

 

Rezsiköltség elszámolása

Minden fogyasztói mérőórát közvetlen érkezés után és elutazáskor le kell olvasni. Ez jelenti azt is, hogy idő előtti elutazásnál munkatársunk olvassa le. Ebben az esetben a NOVASOL leolvasása érvényes. Különbségek merülhetnek fel a magas áramfogyasztásban a medencés és pezsgőfürdővel rendelkező nyaralóházaknál. A házak előfűtésére ugyanaz vonatkozik az április 1.-október 31.közötti időszakra, mint a november 1.-március 31.közöttire, amennyiben a házat az előző bérlő ugyanazon a napon hagyja el, amikor az érkezés van. Minden más esetben ( november1.-március 31. közötti érkezés), amikor az előző bérlő az Ön érkezési napja előtt hagyja el, munkatársunk 15 fokra állítja a fűtést, ezért a leolvasásnál nagyobb lesz a rezsiköltség. Ebben az esetben az Ön leolvasása lesz az elszámolásnál a mérvadó. Kérjük vegye figyelembe, hogy az áramköltség későbbi érkezésnél és / vagy előbbi elutazásnál is az egész időtartamra lesz kiszámlázva. Felhívjuk figyelmét, hogy néhány nyaralóházban a vízdíjat is fizetni kell. A bérlő a bérleti idő teljes időtartama alatt köteles az energiafogyasztási díjat fizetni, még akkor is, ha a bérlő a teljes bérleti szerződés időtartama alatt nem használta az üdülőházat.

12. Takarítás

Magától érthetődő, hogy a nyaralóház a következő vendég részére tisztán és eredeti állapotában kerüljön átadásra. A nyaralóházat reggel 10 óráig el kell hagyniuk a vendégeknek a távozás napján. Abban az esetben ha a nyaralóház nem lett kitakarítva megfelelően, ezután a vendégnek fizetnie kell  az extra takarításért. Amennyiben a kelleténél több szemét marad a nyaralóházban,a NOVASOL–nak jogában áll a vendéget beterhelni megfelelő mennyiségű szemetes zsák beszerzésére.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a takarító eszközök többnyire nem alap tartozékai és kellékei a nyaralóházaknak.

Amennyiben a takarítás, ágynemű vagy ágynemű/törülköző kötelező, és amennyiben ezek a termékek nem kerültek felszámításra a bérlési árban, akkor a bérlési árat csillaggal (*) jelöljük. A kötelező extra költségek megtalálhatóak lesznek a házak leírásánál, illetve ezek a végső bérlési árban is szerepelnek. Az utolsó takarítást a foglalási időszak alatt is meg lehet rendelni, vagy 5 nappal az elutazás napja előtt, miután a helyi szervíz irodával ezt leegyeztették.

Amennyiben rendelt takarítást, vagy ha a takarítás kötelezően beletartozik az árba, ez esetben is tisztán kell elhagynia a nyaralóházat, illetve a bútorokat az eredeti pozíciójukba kell visszaállítani, a konyhát ki kell takarítania, a mosógépet ki kell ürítenie, a szennyest el kell mosnia, a hűtőt és sütőt ki kell tisztítania és az össszes hulladékot el kell távolítani a nyaralóból.

A háztulajdonos, vagy a meghatalmazott, amennyiben a lakók bekategorizálhatóak fiatal csoportnak, igényelhet kötelező takarítást. Továbbá a tulajdonos vagy a meghatalmazott igényelhet kötelező takarítást 14 nap után, amennyiben a foglalási idő meghaladja a 21 napot.

13. Háziállatok

Egyes háztulajdonosok nem szeretnék, ha a vendégek háziállatot is magukkal hoznának. Ez az adott nyaraló leírásánál is feltüntetésre kerül. Ettől függetlenül a NOVASOL nem tudja garantálni, hogy az adott házban soha korábban nem is tartottak háziállatot. Nyomatékosan kérjük azonban a vendégeket, hogy tartsák tiszteletben ezt a tilalmat. Amennyiben a NOVASOL bebizonyosodik, hogy a tilalom megszegésre került, meg kell kérnünk a vendégeket, hogy minél előbb távolítsák el a háziállatot.

Ha a leírásánál a kutya-szimbólum fel van tüntetve, a vendég hozhat magával háziállatot. Kérjük a foglaláskor adja meg, ha háziállatot szeretne magával hozni, valamint gondoskodjon a szükséges oltásokról és igazolásokról (kérjük érdeklődjön állatorvosánál).

Kérjük vegye figyelembe, hogy alapesetben két háziállat engedélyezett, további esetén a háztulajdonos nyomatékos beleegyezése szükséges.

Lovas nyaralás

A NOVASOL semminemű felelősséget nem tud vállalni a nyaralóházhoz/-tól történő szállítás során, illetve a berendezésben vagy az épületeken keletkező esetleges károkért. Azt tanácsoljuk, hogy utazás előtt kössön kötelező felelősségbiztosítást.

14. Füstmentes nyaralóházak

A dohányzás tilos a nyaralóban, ha másképp nincs feltüntetve. Ez azonban nem jelenti azt, hogy soha nem volt dohányzás a nyaralóban.

15. Katalógusinformáció

Az érvényben lévő foglalási szabályok értelmében mind a katalógusból mind az interneten történő foglalás esetén ezen információk szolgálnak a foglalás alapjául.

16. Rovarok/rágcsálók/allergia

Kérjük vegye figyelembe, hogy azokban a nyaralóházakban, amelyekben nem megengedettek a háziállatok, allergiaforrások (pl. házi poratka) mégis előfordulhatnak. Szabad természeti környezetben található házak esetén rovarok megjelenésével is számolni kell. Ez ugyancsak vonatkozik az ezüsthalakra (Silberfische), hangyákra, méhekre, poloskákra, pinceászkákra és nyestekre. Pókhálók már kis idő után és alapos takarítás ellenére is keletkezhetnek. A NOVASOL ezért nem vonható felelősségre. A rágcsálók alkalmankénti előfordulása nem mindig kerülhető el. Jelentősebb problémák esetén kérjük tájékoztassa a háztulajdonost, illetve annak képviselőjét, vagy a kapcsolattartó irodát, hogy minél előbb intézkedhessünk.

Az allergiáról általában: a NOVASOL-t semminemű felelősség nem terheli az egyes nyaralókban a bérlőknél fellépő allergiás reakciókért.

17. Építkezések/zajforrások

A NOVASOL nincs befolyással az adott területen folyó építkezésekre, így a nyaralóház közelében előfordulhatnak építkezésekből és felújítási munkálatokból adódó zajok. Kérjük vegye figyelembe, hogy a célországban lakók az Ön nyaralása alatt továbbra is mindennapos életüket élik. Repülőterekről származó zajforrások is előfordulhatnak. Az alábbi területeken katonai gyakorlat zajt okozhat: Nyugati part Jütland: Romo, Blavand, Vejers, Oksbol területe, Nymindegab, Tranum, Bjerregård (Hegnet), Rødhus, Blokhus, Lokken. Északi tenger terület: Sjaellands Odde, Jaegerspris. Keletjütland: Halk ( Haderslevtől keletre), Hevring ( Randerstől keletre). Bornholm: Raghammer ( Bodernétől keletre és Vestre Somarktól nyugatra). Stampen és Arnager, Ronnétől délre előfordulhat civíl repülőzaj szintén.

18. Problémák/reklamációk

Amennyiben érkezésekor hiányosságot észlel a nyaralóházban, illetve annak berendezésében, azt az észlelés utáni 72 órán belül a helyszínen jeleznie kell a háztulajdonosnak vagy annak képviselőjének. A tisztasággal kapcsolatos kifogásait azonban azonnal kell jelezni. A hiányosságokkal kapcsolatos kifogásait ne e-mailen küldje el, hanem telefonon vagy személyesen jelezze a helyi szervizirodának, illetve annak képviselőjének. Ha megfelelő határidőn belül nem oldódik meg a probléma, akkor értesítse a felelős szervizirodát, illetve hívja a +45 97 97 57 57-es forróvonalat, hogy újabb segítséget kérhessen. A bérleti díj esetleges csökkentése csak abban az esetben lehetséges, ha jogorvoslati kérelemmel fordulnak hozzánk és a segítség nem, vagy nem megfelelő időn belül következett be.

Amennyiben a segítségnyújtás csak aránytalanul nagy ráfordítás keretében valósulhat meg, a probléma megoldása saját megítélésünk szerint egy másik nyaralóház rendelkezésre bocsátásának formájában is megvalósulhat.

A bérlő köteles a NOVASOL munkatárs nevét feljegyezni. A továbbiakban a bérlő köteles mindent megtenni az egyéb károk, hiányosságok, illetve közvetett károk elkerülése, valamint a háztulajdonost, illetve a NOVASOL-t érintő esetleges pénzügyi veszteségek/károk lehetőség szerinti minimalizálásának érdekében.

Reklamáció esetén a bérlő köteles a probléma megoldása/kárelhárítás céljából megfelelő haladékot biztosítani a NOVASOL részére. A NOVASOL tudta nélküli korábbi elutazás kizárólag a bérlő saját költségére és felelősségére történhet. Ez azt a kockázatot vonja maga után, hogy a bérleti viszony nem kerül megszüntetésre és/vagy nem áll tovább fenn a visszatérítés lehetősége. Ezt az eshetőséget az teszi indokolttá, hogy a bérlő az elutazással a segítségnyújtást, kárelhárítást, illetve egy másik nyaralóházba történő esetleges áthelyezést nem tette lehetővé.

Amennyiben a bérlő értelmezése szerint a reklamációja nem megfelelően lett kezelve és megoldva, a bérlőnek legkésőbb a bérleti időszak utáni 14 napon belül további feldolgozás céljából írásos reklamációt kell eljuttatnia a NOVASOL-hoz a bérleti igazolással/foglalási szám feltüntetésével a következő címre: NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum, Dánia címen, vagy e-mailen a kundeservice@dansommer.dk címre.

Olyan jellegű reklamációkat, amelyek más bérlők esetlegesen jobb, a katalógusban feltüntetettektől eltérő nyaralóházaira vonatkoznak, a NOVASOL nem tud elismerni

Egy esetleges visszatérítés csak a közvetlen gazdasági károkat foglalja magába. A közvetett gazdasági károkért, illetve a nem gazdasági jellegű (eszmei) károkért sem a NOVASOL, sem a háztulajdonos nem vonható felelősségre.

19. Tippek és további információk

Áram- és vízellátás

Különösen forró nyarakon, illetve nagyon száraz időszakokban a víz- és áramellátással kapcsolatos problémák adódhatnak. Ilyen esetekre a NOVASOL-nak nincs ráhatása, ezért kérjük vegye fel a kapcsolatot a háztulajdonossal, illetve annak képviselőjével. Egyes területeken a termőföld miatt a víz barnára színeződhet, ez azonban ártalmatlan.

Biztosítás és útlevél

Kérjük ne felejtse otthon vezetői engedélyét és gépkocsija papírjait. Kérem, hogy hozza magával minden érkezõ vendég személyi okmányainak másolatát.

Csónak/horgászás

Hogy a törvény szerint előírt horgászengedélyét használhassa, otthonról kell azt magával hoznia. A horgászengedély kötelező és néhány szervizirodában, helyi utazási irodákban, a legtöbb postahivatalban, nagyobb horgászüzletben és az interneten www.fisketegn.dk lehet megszerezni. További információt kaphat az adott turisztikai irodákban. Amennyiben a nyaralóház felszereltségéhez csónak is tartozik, az az időjárás függvényében a májustól szeptemberig tartó időszakban használható. Kérjük vegye figyelembe, hogy a szükséges mentőmellények nem tartoznak a csónak alapfelszereltségéhez, így annak használata csak saját felelősségre történhet.

Központi fûtés

A központi fűtés azt jelenti, hogy az épület saját fűtési berendezéssel van ellátva, pl. egy kazánnal, amely szénnel vagy fával fűthető be.

Játékszerek

Játékszerek alatt hintát, homokozót, libikókát, játékházat, csúszdát, vagy ezek kombinációját értjük. Használatuk saját felelősségre történik.

Grillfelszerelés

Számos nyaralóházhoz grillfelszerelés is tartozik. Egyes esetekben ez csak tisztítás után használható, ha az pl. sokáig nem volt használva. Ez azonban nem mentesít azon kötelesség alól, hogy elutazáskor megtisztítsák a grillfelszerelést.

Szauna

Kérjük ne öntsék fel a szauna-kályhát, mert az jelentős károkhoz, illetve áramkimaradáshoz vezethet.

Szolárium

A szolárium rendszerint az ágy felett van felszerelve. A 18 év alattiaknak a szolárium használatát nem ajánljuk.

GPS- Útleírásban szereplő koordináták

Az útleírásban szereplő GPS- koordináták nem mindig vezetnek a nyaralóházhoz, ezért itt fenntartjuk a hiba lehetőségét. A GPS-koordináták a lehető legjobb célt adják meg , ami lehet a következő utca, kereszteződés, vagy más hasonló. Ha a kulcsátadás nem a nyaralóháznál történik, kérjük GPS-koordinátának a kulcsátadás helyét adják meg. Ezért kérjük még utazás előtt ellenőrizzék le a GPS-koordinátákat, hogy azok a nyaralóház címével azonosak-e.

Kandallóba való tűzifa

A tűzifát nem tartalmazza az ár, de legtöbbször kis és nagyobb szupermarketekben vagy benzinkutaknál beszerezhető. A háznál vagy a telken található tűzifa a háztulajdonos tulajdona, az ő engedélye nélkül nem használható. Tekintsünk el egészségügyi okokból a strandon vagy az erdőben gyűjtött fa használatától.

Uszoda

A NOVASOL nem gyakorol befolyást egyes uszodák nyitvatartásáért vagy esetleges bezárásáért ( pl. tatarozás ) és ezért nem vonható felelősségre.

Pénzváltás

Kérem forduljanak a legközelebbi bankhoz vagy pénzváltóhoz.

Nyaralóházközvetítők egyesülete

A NOVASOL a nyaralóházközvetitő egyesületének tagja Dániában. Itt az egyeztető hivatalhoz lehet abban az esetben fordulni, ha a hiányosságok vagy panaszok feldolgozása után sem kapott kielégítő választ közvetítőjétől.

További információ:

Ankenævn for Feriehusudlejning

Amagertorv 9, 2.

DK-1160 Kobenhavn K

E-Mail: info@ankenaevnferiehus.dk