Tudnivalók Egyiptomról

1. Érkezés és távozás

A szállásvoucheren tartalmazza a nyaralóház mikortól foglalható el és mikor kell elhagyni. Ezen időpontok minden esetben érvényesek. Amennyiben nincs más megadva, az elutazásnak 8:00 és10:00 óra között kell megtörténnie. A kulcs csak az eredeti bérleti szerződés felmutatása ellenében vehető át.

Késői érkezés esetén tájékoztatnia kell szállásadót illetve a helyi képviseletet. A szállásadó minden esetben nagyra értékeli, ha tájékoztatást kap a várható érkezési időpontról, még akkor is, ha ez a bérlésii dokumentációban meghatározott időtartamon belül van. Kérjük, használja a bérlési dokumentációhoz mellékelt űrlapot.

Kérjük vegye figyelembe, amennyiben a megadottnál korábban érkezik meg nyaralóházához, a kulcsot csak a megegyezett időponttól veheti át. A bérlési dokumentumban feltüntetett későbbi érkezést előre le kell kérdezni és csak akkor lehetséges, ha a szállásadó ezt elfogadja. Bizonyos esetekben egy későbbi érkezés csak a szállásadónak fizetett térítés ellenében lehetséges. Általában a szállásadó gondoskodik a kulcsátadásról. Kérjük megértését, mert idegen nyelvismeret a szállásadóknál nem elvárható.

2. A nyaralóház mérete és berendezése

A leírásban szereplő négyzetméter mindig a külső falméretet jelenti, a belső falméret 15 % -kal kevesebb. A legtöbb nyaralóház saját tulajdonú, ezért a tulajdonos személyes ízlése és lehetősége szerint van berendezve.

Párnák és takarók a megengedett személyek számának megfelelően állnak rendelkezésre. Törölköző, konyharuha, tisztítószer, asztalterítő WC papír stb. nem állnak rendelkezésre.

A repülési úticélok nyaralóobjektumaiban ( mint Hurghada, Sharm El Sheikh, Marsa Alam, Északi-part, Alexandira &Kairo) a bérleti díj az ágyneműt és törölközőt tartalmazza ( figyelje a szimbólumot a leírásban)

A felső szintre vezető lépcsők / létrák lehetnek meredekek és korlát nélküliek. Egyes nyaralóobjektumokban a mennyezetmagasság a normálnál alacsonyabb lehet.

Amennyiben a leírásban a kerti bútorok szerepelnek, ez általában egy asztalt és kerti székeket jelent. A napozóágyak, párnák és napernyők általában nem tartoznak a nyaralóobjektum felszereléséhez. Néhány nyaralóobjektumban minőségi kerti bútorok állnak rendelkezésre, kérjük, figyelje a leírásban szereplő szimbólumot.

3. Felújítás

Ha a leírásban egy felújítási év szerepel, nem azt jelenti, hogy az egész nyaralóház felújításra került. Ez vonatkozhat egyes helységekre, pl. fürdő vagy a konyha.

4. Hálószobák/ágyak/fekhelyek

Sokszor a nyaralóházakban az ágyak kicsik és az egyszemélyes ágyak mérete kb. 1 m – 1,20 méter széles és maximum 1,90 méter hosszúságú. A kétszemélyes ágyak rendszerint 1,40 méter és 2 méter közötti szélességűek. A matracok sokszor rugós (epedarugós) matracok. Az fekvőhelyeknél a leírásban szereplő külön hivatkozás nélkül kihúzható kanapéról van szó. A fekfővhelyeknek gyakran nincs matracvédő huzata. Kérjük használja erre a normál lepedőt.

A szekrényhely gyakran szűk és nem lehet minden személyre egy szekrénnyel számolni.

A nyaralóobjektumokban a fürdőkád / WC standard és felszereltsége neme hasonlítható össze a lakóépületekkel. A fürdőszobák többnyire funkcionális,kicsi méretűek. Ha a szolgáltatásleírás tartalmazza a zuhanyzót, akkor ez nem feltétlenül külön zuhanyzó, hanem inkább egy zuhanyszerelvénnyel ellátott kádról van szó. Nem ritka, hogy a zuhanyfej a kádszerelvényhez van csatlakoztatva. A melegvízellátás gyakran egy bojleren keresztül történik (kb. 60 l)

A nyaralóobjektumok általában csatornahálózathoz vannak csatlakoztatva, ezért kérjük ne dobjon a pelenkát, a gyapotot, az egészségügyi betét, stb. a WC-be.

Külön WC helyiségben gyakran nincs mosdó.

5. Pezsgőfürdővel és/vagy úszómedencével rendelkező nyaralóházak (belső- és külső medence)

A nyaralóház foglalásánál az érkezéskor a belső medence általában 24-25 ºC-ra fel van fűtve.A medencében vagy a whirlpool-ban sampont vagy szappant soha nem szabad használni. A külső medencék nem mindig üzemelnek egész évben és a vízhőmérséklet az időjárási viszonyoktól függ. Kérjük vegyék figyelembe, hogy bizonyos nyaralóobjektumok bár rendelkeznek külső medencével, ezek téli időszakban nem fűthetők vagy nincsenek feltöltve vízzel.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a külső medencék rendszerint nem fűthetők, de a levegő hőmérsékletétől a víz felmelegszik.

6. Spórolási tippek medencével rendelkező házak esetén (belső medence):

A medencehelyiség ablakait és ajtóit tartsák zárva

Ha a medence használaton kívül van, használják a megfelelő lefedést

A padlófűtést állítsák állandó hőmérsékleti szintre, kerüljék annak fel- és leállítását

Amennyiben nem használnak egy helyiséget, az ajtókat tartsák zárva és állítsák a fűtést kb. 5ºC-ra.

Kérjük ne kapcsolják ki a páraelszívót, mert magas lesz a helységben a páratartalom.

Folyamatosan működő pezsgőfürdő: folyamatosan működő pezsgőfürdővel rendelkező nyaralóházak esetén a medencét az odautazás előtt töltik fel vízzel. Amennyiben Önök már az odautazás előtt biztosan tudják, hogy nem fogják a pezsgőfürdőt használni, kérjük ezt az energiatakarékosság érdekében előre jelezzék a NOVASOL irodának.

7. Televízió, szatellit-berendezés/parabolaantenna, internet

A nyaralóobjektumokkban, ahol nincs SAT-TV/parabolaantenna, kizárólag csak helyi csatornák állnak rendelkezésre. Amennyiben SAT / parabolaantenna rendelkezésre áll, akkor gyakran angol csatornákra van beállítva. Kérjük, tekintse meg a ház leírását, vagy forduljon a NOVASOL-hoz, ha különleges kérései vannak. A helyszíntől függően a minőség változhat. Esetleges beállítás és változtatások csak fizetés ellenében és csak a szállásadóval történt egyeztetés után lehetséges.

Szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy ha a ház leírása több TVkészüléket is tartalmaz, akkor ez nem jelenti azt, hogy különböző programok egyszerre láthatók. A további televíziók gyakran ugynarra a csatornára csatlakoznak, vagy DVD - vagy játékkonzollal vannak ellátva.

Amennyiben a nyaralóobjektum internet megjelölést mutat, akkor csak a csatlakozásra vonatkozik. Az internet rendelkezésre bocsátása a szállásadónak egy kiegészítő szolgáltatása. Kérjük megértését, hogy a NOVASOL csatlakozási problémákért, ingadozó adatmennyiségért vagy az átviteli sebességért, rossz vételért, antenna - vagy kábelproblémákért vagy felsőbb szintű korlátozásért nem tud felelősséget vállalni. Egy esetleges külön díj adott esetben a helyszínen fizetendő, hacsak a leírásban nem szerepel inkluzívként.

Ha a tartózkodása előtt kérdései vannak egy adott internetkapcsolattal kapcsolatban, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a NOVASOL-lal, szívesen utánanézünk. Ha a nyaralóház rendelkezik internettel, felhívjuk figyelmét, hogy a használat csak nagykorú bérlőnek megengedett és meg kell felelni a hatályos törvényeknek. Amennyiben későbbi jogsértések merülnek fel, akkor együtt kell működnünk a nyomozó hatóságokkal.

8. Ingatlan/megközelítés

A nyaralóház területe sok esetben természetes terület, ezért a megadott telek egésze nem mindig használható. Előfordulhat, hogy a szállásadó virágágyásokat telepített, ezért a teljes telek nem mindig használható.

Kérjük vegyék figyelembe, hogy az újonnan épült nyaralóházaknál a telek valószínűleg még nem azonnal füvesített, parkosított, pálmával vagy más növénnyel ellátott stb. és a bejárati út még nincs teljesen kész.

A nyaralóobjektumhoz vezető út ritkán aszfaltozott és gyakran sportautóval és más alacsony fekvésű gépjárművel nem járható.

Egyes területeken az utca - valamint útviszonyok a helyi szabványokkal nem összehasonlíthatóak.

Amennyiben a leírásban szerepel, hogy a terület bekerített, nem azt jelenti, hogy kerítéssel körbe van véve és az állatok szabadon póráz nélkül lehetnek.

9. Távolsági adatok

Minden távolsági adat, becsült légvonalban megadott távolság a telektől a következő tengerpartig, folyóig vagy tóig és kizárólag tájékoztató jellegű. Ez nem mindig a következő strand vagy fürdési lehetőség. A bevásárlási lehetőségnél megadott távolság a következő boltra, minimarketre vagy szupermarketre vonatkozik.

Kérjük vegyék figyelembe, hogy egyes üzletek csak a főszezonban tartanak nyitva, ezáltal a távolság szezonon kívül eső időszakban hosszabb lehet. NOVASOL egyes üzletek vagy éttermek zárva tartásáért nem vonható felelősségre.

10. Kaució és mellékköltségek előlegfizetése

A NOVASOL a szállásadó nevében elvégezheti az üdülési ingatlan átadását a mellékköltségek előlegfizetésével és bizonyos esetekben a kaució díjfizetéssel. A mellékköltségek és a kaució a bérleti díj fizetésénél vagy kulcsátadáskor készpénzben kerül felszámításra. A mellékköltségek előlegfizetése biztosítékként szolgál az energia, telefon stb. költségekre. A kaució a nyaralóobjektum szállásadójának érdekében szolgál biztosítékként a bérleményben keletkező esetleges károkért vagy hiányzó valamint hiányos végtakarítás esetén. Amennyiben kaució kerül felszámolásra, mértéke függ a nyaralóház méretétől, berendezésétől, felszereltségétől, mint például evezős csónak, motorcsónak vagy hasonló, bérleti idő hosszúságától és a bérlés céljától.

Amennyiben a bérlő a NOVASOL-on keresztül kötött bérleti szerződéstől függetlenül megállapodást kötött a nyaraló tulajdonosával további szolgáltatások bérlésére, pl. hajómotor, a bérlőől extra kaució kérhető.

A fogyasztási költségek előlegének összegét és a kaució összegét a bérlési dokumentum, a katalógus és / vagy az internet tartalmazza.

A fogyasztási költségek és a kaució végelszámolására és legkésőbb 3 héttel az ingatlan távozása után történik.

Az esetleges károk és hiányzó végtakarítás, valamint feldolgozási díj levonása a kaució visszafizetésekor történik. Amennyiben az említett levonások értéke meghaladja a kaució összegét, vagy ha a mellékköltség magasabb, mint az előleg, a különbözet a bérlőnek kerül felszámításra.

Amennyiben egy ifjúsági csoportról, a bérlési feltételek 2.2. pontja szerint vagy egy több mint 14 napos bérlési időről vagy egy nem nyaralási célból történő bérlésről van szó,a NOVASOL, szállásadó vagy annak képviselője jogosult személyenként egy 475.- Euro összegű megemelt kaucióra beszedésére a nyaralóobjektumban maximálisan megengedett létszámnak megfelelően. Ezenkívül kérhető egy vagy több végtakarítás megfizetése - a bérleti idő hosszától függően.

11 Változó jellegű fogyasztási költségek/fűtés

Abban az esetben, ha az ár nem tartalmazza a fűtési költségeket, az az elutazás előtt közvetlenül a háztulajdonos, illetve annak képviselője által kerül beszedésre. A fűtési lehetőséget mindig az éppen érvényben lévő törvények szabályozzák (évszak, napszak, maximális hőmérséklet). A november és április közötti időszakban általában adott a fűtés lehetősége, míg a nyaralóházak az ezen kívül eső időszakban nem fűthetőek. Azoknál a nyaralóházaknál, amelyeknél az ár tartalmazza a fűtési költségeket, a fűtési lehetőség szintén erre az időszakra korlátozódik. Dél-Európában az időjárási feltételek miatt, bizonyos nyaralóházakban nincs fűtési lehetőség., máshol viszont esetleg rendelkezésre áll kisebb hordozható fűtőtest. A bérlő a bérleti idő teljes időtartama alatt köteles az energiafogyasztási díjat fizetni, még akkor is, ha a bérlő a teljes bérleti szerződés időtartama alatt nem használta az üdülőházat.

12. Takarítás és kötelező végtakarítás

Magától érthetődő, hogy a nyaralóház a következő vendég részére tisztán és eredeti állapotában kerüljön átadásra. A nyaralóházat reggel 10 óráig el kell hagyniuk a vendégeknek a távozás napján. Abban az esetben ha a nyaralóház nem lett kitakarítva megfelelően, ezután a vendégnek fizetnie kell extra takarításért, vagy egy újraszámolt extra költséget kell fiztnie. Kérjük vegye figyelembe, hogy a takarító eszközök többnyire nem alap tartozékai és kellékei a nyaralóházaknak.
Amennyiben szerepel a házleírásnál a végtakarítás, ágynemű vagy ágynem/törölköző, ezt a bérleti díj tartalmazza, ellenkező esetben felszámításra kerül. Amennyiben rendelt takarítást, vagy ha a takarítás kötelezően beletartozik az árba, ez esetben is tisztán kell elhagynia a nyaralóházat, illetve a bútorokat az eredeti pozíciójukba kell visszaállítani, a konyhát ki kell takarítania, a mosógépet ki kell ürítenie, a szennyest el kell mosnia, a hűtőt és sütőt ki kell tisztítania és az össszes hulladékot el kell távolítani a nyaralóból.
A háztulajdonos, vagy a meghatalmazott, amennyiben a lakók bekategorizálhatóak fiatal csoportnak, igényelhet kötelező takarítást. Továbbá a tulajdonos vagy a meghatalmazott igényelhet kötelező takarítást 14 nap után és ezután hetente, amennyiben a foglalási idő meghaladja a 21 napot.

13. Háziállatok

Egyes háztulajdonosok nem szeretnék, ha a vendégek háziállatot is magukkal hoznának. Ez az adott nyaraló leírásánál is feltüntetésre kerül. Ettől függetlenül a NOVASOL nem tudja garantálni, hogy az adott házban soha korábban nem is tartottak háziállatot. Nyomatékosan kérjük azonban a vendégeket, hogy tartsák tiszteletben ezt a tilalmat. Amennyiben a NOVASOL bebizonyosodik, hogy a tilalom megszegésre került, meg kell kérnünk a vendégeket, hogy minél előbb távolítsák el a háziállatot.Ha a leírásánál a kutya-szimbólum fel van tüntetve, a vendég hozhat magával háziállatot.

Kérjük a foglaláskor adja meg, ha háziállatot szeretne magával hozni, valamint gondoskodjon a szükséges oltásokról és igazolásokról (kérjük érdeklődjön állatorvosánál).

Kérjük vegye figyelembe, hogy alapesetben két háziállat engedélyezett, további esetén a háztulajdonos nyomatékos beleegyezése szükséges.

14. Füstmentes nyaralóházak

A dohányzás tilos a nyaralóban, ha másképp nincs feltüntetve. Ez azonban nem jelenti azt, hogy soha nem volt dohányzás a nyaralóban.

15. Katalógusinformáció

Az érvényben lévő foglalási szabályok értelmében mind a katalógusból mind az interneten történő foglalás esetén ezen információk szolgálnak a foglalás alapjául.

16. Rovarok/rágcsálók/allergia

Kérjük vegye figyelembe, hogy azokban a nyaralóházakban, amelyekben nem megengedettek a háziállatok, allergiaforrások (pl. házi poratka) mégis előfordulhatnak. Szabad természeti környezetben található házak esetén rovarok megjelenésével is számolni kell. Ez ugyancsak vonatkozik hangyákra, , poloskákra és gekkókra. Pókhálók már kis idő után és alapos takarítás ellenére is keletkezhetnek. A NOVASOL ezért nem vonható felelősségre. A rágcsálók alkalmankénti előfordulása nem mindig kerülhető el. Jelentősebb problémák esetén kérjük tájékoztassa a háztulajdonost, illetve annak képviselőjét, vagy a kapcsolattartó irodát, hogy minél előbb intézkedhessünk.

Az allergiáról általában: a NOVASOL-t semminemű felelősség nem terheli az egyes nyaralókban a bérlőknél fellépő allergiás reakciókért.

17. Építkezések/zajforrások

A NOVASOL nem tudja ellenőrizni az adott területen folyó építkezéseket. Így a nyaralóház közelében előfordulhatnak építkezésekből és felújítási munkálatokból adódó zajok. Repülőterekről származó zajforrások is előfordulhatnak.

18. Problémák/reklamációk

Amennyiben érkezésekor hiányosságot észlel a nyaralóházban, illetve annak berendezésében, azt az észlelés utáni 72 órán belül a helyszínen jeleznie kell a háztulajdonosnak vagy annak képviselőjének. A tisztasággal kapcsolatos kifogásait azonban azonnal kell jelezni. A hiányosságokkal kapcsolatos kifogásait ne e-mailen küldje el, hanem telefonon vagy személyesen jelezze a szállásadónál, illetve annak képviselőjének. Ha megfelelő határidőn belül nem oldódik meg a probléma, akkor értesítse a felelős szervizirodát (Tel.: (+20 (0) 111 664 99 62), illetve hívja a +45 97 97 57 57-es forróvonalat, hogy újabb segítséget kérhessen. A bérleti díj esetleges csökkentése csak abban az esetben lehetséges, ha jogorvoslati kérelemmel fordulnak hozzánk és a segítség nem, vagy nem megfelelő időn belül következett be.

Amennyiben a segítségnyújtás csak aránytalanul nagy ráfordítás keretében valósulhat meg, a probléma megoldása saját megítélésünk szerint egy másik nyaralóház rendelkezésre bocsátásának formájában is megvalósulhat.

A bérlő köteles a NOVASOL munkatárs nevét feljegyezni. A továbbiakban a bérlő köteles mindent megtenni az egyéb károk, hiányosságok, illetve közvetett károk elkerülése, valamint a háztulajdonost, illetve a NOVASOL-t érintő esetleges pénzügyi veszteségek/károk lehetőség szerinti minimalizálásának érdekében.

Reklamáció esetén a bérlő köteles a probléma megoldása/kárelhárítás céljából megfelelő haladékot biztosítani a NOVASOL részére. A NOVASOL tudta nélküli korábbi elutazás kizárólag a bérlő saját költségére és felelősségére történhet. Ez azt a kockázatot vonja maga után, hogy a bérleti viszony nem kerül megszüntetésre és/vagy nem áll tovább fenn a visszatérítés lehetősége. Ezt az eshetőséget az teszi indokolttá, hogy a bérlő az elutazással a segítségnyújtást, kárelhárítást, illetve egy másik nyaralóházba történő esetleges áthelyezést nem tette lehetővé.

Amennyiben a bérlő értelmezése szerint a reklamációja nem megfelelően lett kezelve és megoldva, a bérlőnek legkésőbb a bérleti időszak utáni 14 napon belül további feldolgozás céljából írásos reklamációt kell eljuttatnia a NOVASOL-hoz a bérleti igazolással/foglalási szám feltüntetésével a következő címre: NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum, Dánia címen, vagy e-mailen a kundeservice@NOVASOL.dk címre.

Egy esetleges visszatérítés csak a közvetlen gazdasági károkat foglalja magába. A közvetett gazdasági károkért, illetve a nem gazdasági jellegű (eszmei) károkért sem a NOVASOL, sem a háztulajdonos nem vonható felelősségre.

19. Tippek és további információk

Mindegyik országnál több információt olvashat a www.NOVASOL.hu weboldalon.

Néhány esetben az útlevelet vagy személyigazolványt a szállásadónak vag szervízirodának regisztrálás céljából be kell mutatni.

Áram- és vízellátás

Különösen forró nyarakon, illetve nagyon száraz időszakokban a víz- és áramellátással kapcsolatos problémák adódhatnak. Ilyen esetekre a NOVASOL-nak nincs ráhatása, ezért kérjük vegye fel a kapcsolatot a háztulajdonossal, illetve annak képviselőjével. Gyakran a vízmelegítést a nap sugarai által felmelegített tartály végzi. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a csapvíz általában nem ivóvíz a déli országokban.

Biztosítás és útlevél

Kérjük ne felejtse otthon a vezetői engedélyt és gépkocsija papírokat, amennyiben a helyszínen autót szeretne bérelni.

Hajó/horgászás

Egyiptomban nincs törvény szerint előrírt horgászengedély.

Amennyiben a nyaralóház felszereltségéhez hajó is tartozik, az egész évben használható. A hajót kapitány vezeti biztonsági és jogi okokból. A hajó engedélyéről és egyéb dokumentumairól a kapitány köteles gondoskodni.

Kérjük vegye figyelembe, hogy a szükséges mentőmellények nem tartoznak a csónak alapfelszereltségéhez. A hajó használata csak saját felelősségre történhet és kizárólag a nyaralóobjektum szállásadója állítja rendelkezésre a NOVASOL felelőssége nélkül.

Amennyiben a bérlő közvetlenül a nyaraló tulajdonosával megállapodik, amit NOVASOL közvetítőjeként kötöttek meg, egy extra felszerelés pl. hajómotor bérléséről , ezért külön kaució kérhető.

További információért forduljon a helyi szervizhez.

Játékszerek

Játékszerek alatt hintát, homokozót, libikókát, játékházat, csúszdát, vagy ezek kombinációját értjük. Használatuk saját felelősségre történik.

Grillfelszerelés

Számos nyaralóházhoz grillfelszerelés is tartozik. Egyes esetekben ez csak tisztítás után használható, ha az pl. sokáig nem volt használva. Ez azonban nem mentesít azon kötelesség alól, hogy elutazáskor megtisztítsák a grillfelszerelést.

Szauna

Kérjük ne öntsék fel a szauna-kályhát, mert az jelentős károkhoz, illetve áramkimaradáshoz vezethet.

GPS- Útleírásban szereplő koordináták

Az útleírásban szereplő GPS- koordináták nem mindig vezetnek a nyaralóházhoz, ezért itt fenntartjuk a hiba lehetőségét. A GPS-koordináták a lehető legjobb célt adják meg , ami lehet a következő utca, kereszteződés, vagy más hasonló. Ha a kulcsátadás nem a nyaralóháznál történik, kérjük GPS-koordinátának a kulcsátadás helyét adják meg. Ezért kérjük még utazás előtt ellenőrizzék le a GPS-koordinátákat, hogy azok a nyaralóház címével azonosak-e.

Szállás

Az egyiptomi törvények szerint, a nemzeti egyiptomiak nem jogosultak az Ön nyaralóházába tartózkodni, kivéve, ha a vendéggel bizonyítottan házasságban van, vagy Ön rendelkezik egy rokonsági tanusítvánnyal, mely bizonyítja a kapcsolatot. Kérjük vegye figyelembe, hogy ez a dokumentum nélkül a kulcsátadás megtagadható, és nem lesz jogosult a visszatérítésekhez - így kéjük, biztosítsa a papírokat utazása előtt. Ez az egyiptomi törvények ellen van a túristák miatt, hogy ne töltsék az éjszakát a bérelt nyaralóházukon kívül, egy előzetes trista rendőrségi regisztráció nélkül. Így, ha az éjszakát a barátaival szeretné tölteni inkább, akkor regisztrálnia kell a túrista rendőrségen. Ezek rendelkezések megszegése súlyos büntetéseket vonhat maga után.

 

Fontos tudnivalók az egyes országokra vonatkózóan